zon, zee, strand en rum-cola! - Reisverslag uit Ocho Rios, Jamaica van frankenmarieke - WaarBenJij.nu zon, zee, strand en rum-cola! - Reisverslag uit Ocho Rios, Jamaica van frankenmarieke - WaarBenJij.nu

zon, zee, strand en rum-cola!

Door: Frank en Marieke

07 December 2006 | Jamaica, Ocho Rios

Hallo allemaal,

Deze keer weer een update met foto's! We zitten inmiddels in Ocho Rios, dat een van de toeristische centra is in Jamaica. In deze plaats komen de meeste cruise schepen aan en daarom barst het hier ook van de souvenirwinkeltjes! Een van de eerste dagen zijn we naar de beroemdste en mooiste watervallen van het land geweest. De Dunn's Waterfalls. Het is een ongeveer 70 meter hoge waterval die uitkomt op het strand. Gelukkig konden we de waterval beklimmen zonder gids zodat we alles in ons eigen tempo konden doen. Tussendoor ff lekker gezwommen en veel foto's genomen.

In Ocho Rios is het zo luxe (in de supermarkt kun je gewoon gehakt en kipfilet kopen, dat hadden we nog niet eerder gezien) dat we vanzelf een beetje mee gaan doen. Zo zijn we luxe uit eten geweest bij een Italiaans restaurant dat uitkijkt over de stad en doen we gemiddeld veel meer per week. Zo hebben we ook een duikles geboekt.

We waren een beetje nerveus, want we wisten helemaal niet hoe het zou zijn. De les bestond uit een kwartier uitleg in het uitrustingsschuurtje, en daarna gingen we gelijk naar open zee! De golven waren vrij hoog en hupla, daar gingen we het water in. We konden het zelf bijna niet geloven, maar daar gingen we al. Uiteindelijk is Frank op vier meter diepte weer terug gegaan, omdat hij teveel druk op zijn oren kreeg. Hij kon zijn oren niet klaren. Marieke is 12 meter diep geweest, maar was zo misselijk toen ze bovenkwam, dat alle melk en frosties naar de vissen gingen. Wat een avontuur....Het was trouwens wel erg mooi onder water, maar in het vervolg houden we het weer bij snorkelen :)

Gisteravond zijn we voor het eerst echt op stap geweest. De meest luxe tent in Ochi: Margarithaville. Alles wat je kon drinken voor omgerekend 5 euro. Daarvoor moest je wel in badkleding zijn. Omdat we dat niet aan hadden heeft Marieke zich naar binnen gebluft door haar zwarte BH te laten zien aan de dame bij de ingang. Ze vond het waarschijnlijk wel grappig, want alhoewel ze zei dat het geen bikini was, liet ze ons toch naar binnen. Lekker aan de rum-cola!! We hebben ons lekker laten gaan op de dansvloer, armen de lucht in :) Niemand die ons kent daar!

Vanmorgen geen kater, dus eropuit naar de Green Grotto's, een grote vleermuizengrot vlakbij Discovery Bay. Wel aardig om te zien, maar niet om over naar huis te schrijven (of doen we dat nu stiekem toch...?) Daarna zijn we zelf nog even op onderzoek uitgegaan, en we kwamen onze eigen Blue Lagoon tegen: een verborgen meertje tussen hoge bomen en planten. We konden het niet laten en hebben een duik genomen in het heldere water. Lekker!!

We hopen dat jullie allemaal een leuke Sinterklaasavond gehad hebben trouwens :)

Tot de volgende nieuwsflits!

Frank en Marieke

• 08 December 2006 - 09:05

Mariek:

Hey leute, leulleukleuk hoor! Klinkt goed allemaal. Hier regent het nl al dagen.. ;) Michiel en Anouk zijn het slechte weer ook ontvlucht en zijn nu lekker in N-Z aan het cruisen! Raad es wie er nog in de regen zit? ;) Verder alles prima hier hoor! Mooie foto's van die waterval trouwens! Tot over en maandje! Liefs Mariek

• 08 December 2006 - 13:55

Ann:

Hey Marieke en Frank, klinkt leuk allemaal zeg! Die watervallen zijn echt mooi. Had Frank z'n water schoentjes aan?
    Hier gaat alles heel goed; morgen sinterklaas vieren :D en volgende week is het kerstbal al!
    Veel plezier, Ann

• 08 December 2006 - 17:44

Ruud:

12 meter diep, hoe durf je?
    Dat misselijke waren de luchtbelletjes in je hersenen ??!!
    Maar verder wel een prachtige ervaring denk ik.
    Gerda mijn secretaresse is ook bij de Dunn's waterval geweest en is ook erg enthousiast over JAMAICA .
    Groeten uit Spierdijk

• 08 December 2006 - 18:54

Jeske:

dus jullie beginnen al weer toe te geven aan het luxe leventje!! En die foto's echt mooi hoor. Vooral die aktie foto van het raften... pfff wat voor categorie was dat, zeker wel een 4!! Niet er vanaf gevallen?? Droog gehouden?? Dat zijn de ECHTE survivallers! Geniet van jullie verhalen, kunnen jullie niet doorgaan met schrijven ook al zijn jullie straks weer thuis?? Groetjes!

• 10 December 2006 - 11:45

Alex:

He mensen leuk om steeds even bij te kunnen lezen. ennuhhhh frank,...... HATTRICK BEGINT WEER !!!
    HAHAH

groet uut Ernhum,

Alex

• 10 December 2006 - 14:08

Sophie:

wow mooie foto's zeg! word er erg jaloers van :) wie weet maak ik ook nog maar wat reisjes voor ik aan mijn master begin... nu voor mij nog even doorbijten, nog een essay en twee examens, en dan naar huis! tot snel!

• 11 December 2006 - 14:10

Janna:

De Jamaicaanse post is inderdaad niet snel! Maar jullie kaart is aangekomen hoor, leuk om te lezen.
    Blijf nog maar lekker even in de zon daar, hier is het erg stormachtig, heel veel wind en regen.. Over een week ongeveer zou ik gaan snowboarden met de fam. Greveling maar er ligt nog helemaal geen sneeuw! Mooi is dat. Nou ja, tot over een paar weken! Groetjes, Janna

• 11 December 2006 - 22:54

Wim:

Hy mariek en frank eerst wil ik jullie even bedanken voor jullie felictatie met mijn verjaardag. Zo te zien aan de mooie fotos kunnen jullie het daar nog wel een tijdje volhouden.Ik vindt het leuk en knap dat jullie zo veel dingen ondernemen van duiken tot raften al leek me het laatste redelijk relaxed.Ik hoop dat julie nog tijd en geld hebben om naar cuba te gaan want volgens mij krijgen jullie nooit meer de kans om het land in die authentieke staat aan te treffen zoals het nu onder Fidel Castro is .Wij zien weer uit naar jullie volgende bericht veel plezier .Groetjes wim en duul

• 13 December 2006 - 11:27

Marian:

Hee bofferds,
    Leuk om te zien wat jullie allemaal meemaken.Kunnen jullie deze berichten niet mailen naar een reisbureau?Geweldige berichten.Wim,ook vanuit Spierdijk hartelijk gefeliciteerd en misschien gauw tot ziens?
    Groeten