nog meer water - Reisverslag uit Oracabessa, Jamaica van frankenmarieke - WaarBenJij.nu nog meer water - Reisverslag uit Oracabessa, Jamaica van frankenmarieke - WaarBenJij.nu

Door: Frank en Marieke

30 November 2006 | Jamaica, Oracabessa

Hallo allemaal, We zijn inmiddels vertrokken uit Port Antonio en zitten nu in Oracabessa. Even een korte update van wat we de afgelopen dagen gedaan hebben. Nadat de ergste regen voorbij was werd het weer tijd om leuke dingen te ondernemen. Als eerst zijn we gaan raften op de Rio Grande. Het was niet echt raften, maar evengoed was het erg leuk! We zaten op een 10 meter lang bamboe-vlot dat werd bestuurd door ' Captain Rebo'. De heenweg was stroomopwaarts en nog lekker droog. De terugweg kregen we een hoosbui over ons heen. Onderweg hebben we een bananenplantage bezocht en konden we drinken uit een bron.

De dag erna zijn we naar de Reach Falls geweest. Zoals met veel dingen in Jamaica bleek dit ook gesloten te zijn. Gelukkig was er een lokale gids die ons langs de beveiliging wist te loodsen, zodat we toch verder konden.

Toen we de waterval zagen, dachten we al snel weer terug te gaan, maar de gids spoorde ons aan om toch even te gaan zwemmen. Frank vroeg of we ook van de rots konden springen, en voor we het wisten klommen we uit het water over de gladde stenen omhoog. Bovenin was het zo schitterend! We zagen allemaal blauwgroene poeltjes met miniwatervalletjes en mooie bloemen en planten. Marieke durfde echt niet te springen (ze wil graag nog terugkomen in Nederland...) dus ze werd aan de hand van de gids weer teruggeleid.

Daarna hebben we onze ruggen gemasseerd onder de waterval en zijn we in de minigrot achter de waterval geweest. De foto's zien jullie bij de volgende update!

Ook zijn we nog bij de Blue Lagoon geweest die door het vele regenwater niet meer zo blauw was. Doordat er een rivier in uitmond, was het water erg bruin. Dat was te verwachten....
Van daaruit zijn we gaan wandelen naar Winnifred Beach, 2 KM verderop. Het water was erg helder, maar door de hoge golven hebben we geen vis gezien met ons pasgekochte duikbrilletje.

Het is erg leuk om elke keer jullie reacties te lezen en we zijn blij om te horen dat het goed gaat met iedereen! Het is bijna Sinterklaastijd natuurlijk, allemaal veel plezier met de voorbereidingen, en een fijne avond alvast!

Groetjes, Marieke en Frank.

• 30 November 2006 - 16:05

Marieke:

tante Tineke,

gefeliciteerd met Janneke's verjaardag, en ik ben blij te horen dat het goed gaat met Nanne! Doe Peter en Jans de groeten!

• 01 December 2006 - 11:23

Janna:

Mam is erg blij dat Marieke niet is gesprongen, maar ik geef Frank wel gelijk hoor! In Nederland van een rots springen zal niet meevallen ;) De voorbereidingen voor sinterklaas zijn inderdaad in volle gang, ik zal jullie wat foto's sturen. Veel plezier!
    x Janna

• 01 December 2006 - 11:32

Janna:

Even de letterlijke reactie hier: "Gelukkig Marieke is niet gesprongen, een goed kind dat naar moeder aard"
    aldus Marian

• 01 December 2006 - 11:52

aldus Marian

• 01 December 2006 - 20:52

Duleke.:

Blij om weer wat van jullie te horen. Leuk om zoveel nieuwe dingen mee te maken zeg. Was het raften leuk? Geniet van alles, maar wees voorzichtig he. Veel plezier.Duleke.

• 04 December 2006 - 11:31

Marian:

Sinterklaas kapoentje gooi wat in mijn schoentje,ik heb jullie schoen gezet,misschien komt er wat in.Wij vieren het zat.9 dec.Als jullie thuis zijn doen we het nog eens dunnetjes over.Veel plezier en een dikke zoen.

• 05 December 2006 - 19:14

Johan En Hanneke:

Regen, regen en regen.....maar ook lekker een rugmassage en heel veel kennis opdoen van het land! Met de buiken hier vol van chocola en pepernoten zouden we best wel eventjes met jullie willen ruilen. Op afstand genieten we met jullie mee! Groeten